Το 2013 ήταν η χρονιά, που ήρθαν τα πρώτα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Από τότε, αν και με αργούς ρυθμούς, ο αριθμός των ταξινομήσεων χρόνο με τον χρόνο είναι σταθερά ανοδικός και στη χώρα μας.
Ο πρώτος νόμος για την προώθηση της Ηλεκτροκίνησης ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2019 και περιλαμβάνει μια δέσμη οικονομικών και φορολογικών κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Μόνο το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με αποκορύφωμα το Δεκέμβριο του 2020, που το ποσοστό στις ταξινομήσεις έφτασε στο 10%.
Ο κόσμος της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ!
Έως το 2030 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και βαρέων φορτηγών αναμένεται να φτάσει τα 145 εκ.
Το 2020, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσε αύξηση 43% σε σχέση με το 2019, ξεπερνώντας τα 10 εκατ. συνολικά.
Ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να φτάσει και τα 230 εκατ. έως το τέλος της δεκαετίας!
Στόχος της Ε.Ε, είναι έως το 2050 να μειωθούν οι εκπομπές ρύπου κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα.
Διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών & συμβατικών αυτοκινήτων
- Είναι πιο βαριά λόγω μπαταρίας
- Έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης
- Χρειάζονται service μόνο μια φορά το χρόνο
- Έχουν μειωμένα τέλη, δικαιούνται δωρεάν parking, κυκλοφορούν στο δακτύλιο
- Επιταχύνουν πιο γρήγορα
- Δεν έχουν εξάτμιση και είναι αθόρυβα
- Κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια
Μύθοι & Αλήθειες για τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα
τεχνολογίες φέρνουν στην αγορά φτηνότερες και πιο αποδοτικές μπαταρίες. Στις μέρες μας υπολογίζεται πως το κόστος μιας μπαταρίας ανέρχεται περίπου στα 160 ευρώ/κιλοβατώρα. Σύμφωνα με το Bloomberg New Energy Finance, εκτιμάται πως το κόστος θα μειωθεί κάτω από τα 80 ευρώ/κιλοβατώρα το 2025.